fbpx
joi, martie 28, 2024
spot_img

Viceprimarul George Pană despre pierderea finanțării prin PNDL: „domnul primar încă nu a înțeles cum ar trebui să funcționeze o instituție”

Citește Și

- Reclamă -

Scandal monstru în Primăria Ploiești după ce municipalitatea a reușit să piardă finanțarea de la Ministerul Dezvoltării pentru investițiile din acest an! Cum bugetul Ploieștiului nu permite investiții noi, singura șansă era obținerea de finanțare de la PNDL. Însă, cum funcționarii din primărie au tratat problema cu superficialitate, documentația a ajuns la Minister cu o întârziere de trei zile față de termenul stabilit.  De vină se pare că se face Direcția Tehnic Investiții care a trimis documentele la un număr de fax greșit și prin poștă, fără confirmare de primire, deși reprezentanții altor localități au mers personal să le depună.

Citește aici exact cum s-a ajuns în această situație!

- Reclamă -

Viceprimarul George Pană va merge astăzi la Ministerul Dezvoltării pentru a încerca să rezolve problema, dar nu există garanții că va reuși acest lucru. Însă, viceprimarul spune că s-a ajuns în această situație pentru că primarul Adrian Dobre nu înțelege că la nivelul primăriei sunt grave probleme de comunicare între reprezentanți.

„Este o problemă de care am aflat și eu joi după-amiază, fapt pentru care merg la București, am înțeles că a mai fost cineva, dar nu a reușit să rezolve problema. Este o disfuncționalitate, este o problemă hai să-i spunem de sistem, pleacă de la primar și de la modul în care a ales să repartizeze anumite sarcini în primărie și în egală măsură este și o problemă de personal, de angajat, funcționarul care se pare că nu și-a făcut treaba așa cum trebuie, raportat la modul în care a trimis documentele. Este vorba de Direcția doamnei Șom, acum trebuie să vedem care persoană din acea direcție trebuia să facă această comunicare într-un fel sau altul. Cert este că am avut cred două sau trei ședințe pe această temă, când am sesizat puțină lipsă de interes din partea primarului vizavi de treaba aceasta, i-am convocat și pe cei de la Direcția Relații Internaționale, și pe cei de la DTI, a fost și domnul Ganea, am făcut listele care au plecat în forma finală pe la începutul lunii martie. Au plecat către DTI, semnate final de către mine, era timp suficient să fie trimise, între 3-5 martie eu le-am semnat și le-a luat DTI, urmând să le ducă la Minister. Le-am cerut să le ducă, i-am întrebat de-a lungul timpului, mi-au spus că au plecat, iată că acum aflăm că au ajuns de abia pe 20. Este și un fax trimis, le-am cerut atunci să-l trimită pe toate mijloacele să fim siguri că ajung, acum înțeleg că au ajuns la un fax care nu suntem foarte siguri că aparține Ministerului. Îi voi cere primarului să dispună o anchetă să vedem cine din rândul personalului primăriei se face vinovat pentru că într-adevăr nu ne permitem să pierdem finanțarea. Noi ne-am bătut, am luptat pentru finanțele astea, am făcut listele și să aflăm acum că de fapt nu au ajuns. Acesta este paradoxul situației! E finanțare pentru 2017, PNDL pe 2017, în lista de obiective pe care am trimis-o am prins tot ce considerăm că este urgent și necesar, pornind de la stația de epurare, Podul de Lemn, străzi, măcar că începeau lucrările, se finanțau și începeau, urmând să se deruleze execuția anul viitor. Se cer frecvent mașini pentru a merge la București, inclusiv la Minister, pe la diverse instanțe, acum cred că nimeni nu s-a gândit că aceste liste, știind cu toții că trebuie comunicate în maxim 30 de zile de la publicarea bugetului național în Monitorul Oficial, nimeni nu s-a gândit că se va folosi această metodă oarecum empirică și de undeva din istoria timpului de a trimite prin poștă, nici măcar recomandată. Se putea merge la București, se merge poate pentru lucruri mai mărunte. De aceea trebuie identificat cine din cele două Direcții, cu siguranță și Direcția Relații Internaționale mi-am amintit acum cu toată nebunia aceasta că pe undeva pe la finele anului trecut, chiar ei au trimis la PNDL, erau în coordonarea mea atunci. Aici este problema de structură, de funcționalitate pe care v-o spuneam la început, pentru că mie mi se pare că domnul primar încă nu a înțeles cum ar trebui să funcționeze o instituție pentru că în momentul în care pui o rezoluție pe o adresă, pe o solicitare, în mod  normal ar trebui să o direcționezi către entitatea care ar trebui să rezolve acea solicitare, ci nu către un număr de entități, pentru că atunci se disipează și răspunderea. Este o problemă de funcționare pe care eu i-am spus-o de cel puțin două ori domnului primar, i-am spus că nu este normal ca pe o adresă să începi să înșiri 5-6 direcții, instituții, servicii din cadrul primăriei. Paradoxal este că aceste adrese care făceau referire la necesitatea întocmirii acestei liste au ajuns la ambele direcții, și la DTI și la Relații Internaționale, și de la domnul primar și de la mine, și de la city manager, și de la domnul Ganea. Pentru că și noi la rândul nostru primind adresa de la primar, normal că o comunicăm serviciilor de care răspundem. Și atunci se disipează sarcina și responsabilitatea, este complet eronat. La Minister nu voi invoca o excepție, încerc să invoc faptul că ele au fost trimise prin două modalități, una din ele, cea prin poștă, am înțeles că între oficiul poștal de la București, în 14, și Ministerul Dezvoltării a făcut 6 zile. Și aici a apărut o necorelare, dar nu asta era modalitatea de a le transmite. Undeva s-a pierdut foarte mult timp pe drum și din cauza serviciului întârziat al poștei române, dar și al legislaturii Ministerului, pentru că dacă de la oficiul respectiv din București a făcut până în Minister 6 zile și acolo este problemă. O să văd dacă este o problemă pe care ei o pot regla în interior, pe de-o parte. Pe de altă parte, este vorba de acel fax, care cu siguranță aparținea, bănuiesc că cei de la DTI, nu-l trimiteau la ziarul Incomod, evident că glumesc, dar numărul de fax sigur îl aveau de undeva din instituția respectivă, pentru că eu înțeleg că au confirmare pentru trimiterea acelui fax și poate demonstrăm că este un incident nefericit și că noi ne-am făcut treaba, dar alte împrejurări au făcut astfel încât documentele să ajungă atunci. Pe linia aceasta merg acolo, acum vom vedea. Cert este că ceea ce s-a întâmplat nu este doar regretabil, ci este o mare problemă de funcționare a primăriei, dacă domnul primar nu va înțelege odată și odată că primăria trebuie să fie condusă împreună cu cei doi viceprimari, eu cred că în continuare vom avea astfel de sincope. Este o realitate pe care i-am spus-o, am spus-o și public și o voi spune ori de câte ori va fi prilejul. Este un subiect foarte arzător, exact ce ne mai trebuia, după ce că avem doar un milion pentru investiții anul acesta, ne mai trebuia și pleașca aceasta.”, a declarat viceprimarul George Pană pentru ziarul Incomod.

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Un microbuz cu persoane a fost implicat într-un accident în comuna Brazi

Accident în această dimineață pe DN1A în comuna Brazi.În evenimentul rutier au fost implicate un autoturism cu 2...
Sari la conținut